mejjanelly

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Lördag!

Av Eva Högberg - 16 februari 2013 22:24

Hallå!

Ja, dåligt uppdaterad blogg.

Men idag har jag iallafall sytt lite, nu har jag bara kanten kvar på nästa lapptäcke. Det här lapptäcket är det hundar och katter på. Bild kommer när det är klart.


Sen så har jag skött om alla djuren idag.  Trots att det är endel jobb med att sköta om kossorna så gillar jag det jobbet. Djuren ger en faktiskt lite ro, de ger en lite andrum. Man tänker så bra när man jobbar,  och det är tacksamt att jobba med djuren. De tuggar i sig sitt hö, de äter den cross jag ger dem. Mätta o belåtna ser de ut att vara. Och snart, snart kommer det nog ett gäng kalvar ochså. Och trots att det ger mig mera jobb, så länktar jag efter kalvningarna.


Jag kommer att ha så fullt upp, med alla djuren.  Då blir det att gå mellan ladugårdarna och träningen med vovvarna och familjen och min symaskin. För jag hinner med allt om jag bara planerar. Men måste nog ochså planera in lite mera egen tid. Egen tid för mig och min familj, för familjen är viktig. Den ska man vara rädd om. Egen tid, så att man orkar med allt runt omkring en.  För om man inte får den där egna tiden, med sig själv, med sin familj.  Då krachar man snart, å då är det slut. Men i år så ska den tiden få vara en självklarhet för mig.  Har gått och tänkt på det där. Jag jobbar, tränar, syr, umgås med familjen.  Men det är ofta familjen får minst av all tid. Men i år ska min familj få mera av min tid. För min familj är viktig för mig.  Visst, jag kan inte flytta tävlingarna, men jag kan planera lite bättre än vad jag har gjort tidigare.

Ha en bra kväll.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Högberg - 25 mars 2013 21:44

 Hej på er alla!   Ja, här rullar dagarna på. Samma gängor, samma spår, ja nästan. Tävlade i helgen i strängnäs, enkla, lätta bra banor. Men Mejja hoppade på mig igen.  Men hon gick ganska bra ändå. Bra banor för Nelly. Men det gick på tok i slal...

Av Eva Högberg - 16 mars 2013 10:39

Hej! Det var ett tag sedan jag bloggade.  Men här rullar det på i vanlig ordning.  Vi tränar och promenar med vovvarna. Men svårt att få fina kort på dem.  Så endel kort är bra, endel sämre.         Tova och Mejja.     Nelly p...

Av Eva Högberg - 19 februari 2013 18:18

Hej! Idag har jag och brorsan mockat en box på logen. Det har flytit på bra.  Men nu är jag trött. Imorgon blir det bara halv dag, har lite ärenden och tandläkaren för grabben. Så imorgon drar vi till stan.   Nästa vecka blir det tränin...

Av Eva Högberg - 17 februari 2013 16:39

Hej på er! Ja, idag är det söndag och jag har varit på VM, Västmanlandsmästerskapen i Norberg. Mejja sprang som en kanonkula, kom på 10 och 11 plats och en diskning. Men det var fart på henne. Nu är hon på G igen efter lite vila. Känns bra inför ...

Av Eva Högberg - 9 februari 2013 17:30

Hej på er! Idag har vi varit på syfestivalen i Borlänge. Jag hittade lite tyger som jag ska sy av ikväll. Blir ett barntäcke med olika djur på. Ja, det är vad jag planerar iallafall, få se vad det blir i slutändan.   Men, kikade ju på lite olik...

Presentation

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards