mejjanelly

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Helgen som var!

Av Eva Högberg - 5 februari 2013 22:37

Tävlingshelgen!

 

Ja, då har man tävlat i dagarna 2. körde med både Mejja och Nelly. Men det blev disk i alla lopp. Men de var duktiga båda vovvarna ändå.


Men på lördagkväll började Mejja att tvätta sig på tassen igen, hon har gjort det tidigare ochså. Så jag tog mig en ordentlig titt på hennes tass, hon är då svälld och lite röd precis ovanför en klo.

så hon fick vila  på söndagen,  var till  vetrinären idag, de trodde det var en vrickning/stukning.  Så nu får hon vila fram tills nästa tävling den 17 februari. Ser det bättre ut då , så kan jag köra henne då, annars så ska jag ringa vetrinären igen. Men de trodde att det skulle gå över av sig själv.


Så jag tog och koncentrerade mig på bara Nelly på Söndagen.. Och det gick kanonbra.Visserligen diskade vi oss i alla 3 lopp. Men det var första gången som jag körde hela lopp med henne. Hon tog flera hinder och kombinationer som blev förvånad över att hon klarade.

 Så jag är nöjd. Lite mera träning så kommer det att gå galant på tävlingarna med henne. Och nu är det bestämt, hon blir med till Rättvik och strängnäs.

Ha det gott alla.


 
 
Sickan

Sickan

5 februari 2013 23:00

Disk är inte alltid av ondo. Det finns faktiskt BRA disk också! Kram!
/Gudrun

http://fundera.bloggagratis.se

Eva Högberg

6 februari 2013 11:12

Hej!
Ja, och Nelly gjorde bra lopp, fast hon diskade sig. Men jag har inga höga krav ännu på henne. Och hon tog faktiskt endel kombinationer som endel andra hundar inte fixade.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Högberg - 25 mars 2013 21:44

 Hej på er alla!   Ja, här rullar dagarna på. Samma gängor, samma spår, ja nästan. Tävlade i helgen i strängnäs, enkla, lätta bra banor. Men Mejja hoppade på mig igen.  Men hon gick ganska bra ändå. Bra banor för Nelly. Men det gick på tok i slal...

Av Eva Högberg - 16 mars 2013 10:39

Hej! Det var ett tag sedan jag bloggade.  Men här rullar det på i vanlig ordning.  Vi tränar och promenar med vovvarna. Men svårt att få fina kort på dem.  Så endel kort är bra, endel sämre.         Tova och Mejja.     Nelly p...

Av Eva Högberg - 19 februari 2013 18:18

Hej! Idag har jag och brorsan mockat en box på logen. Det har flytit på bra.  Men nu är jag trött. Imorgon blir det bara halv dag, har lite ärenden och tandläkaren för grabben. Så imorgon drar vi till stan.   Nästa vecka blir det tränin...

Av Eva Högberg - 17 februari 2013 16:39

Hej på er! Ja, idag är det söndag och jag har varit på VM, Västmanlandsmästerskapen i Norberg. Mejja sprang som en kanonkula, kom på 10 och 11 plats och en diskning. Men det var fart på henne. Nu är hon på G igen efter lite vila. Känns bra inför ...

Av Eva Högberg - 16 februari 2013 22:24

Hallå! Ja, dåligt uppdaterad blogg. Men idag har jag iallafall sytt lite, nu har jag bara kanten kvar på nästa lapptäcke. Det här lapptäcket är det hundar och katter på. Bild kommer när det är klart.   Sen så har jag skött om alla djuren id...

Presentation

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards